Este blog é destinado a todas as pessoas, em especial aos meus alunos, que se interessam pela língua inglesa e buscam maiores informações sobre este assunto, intercâmbios, sites úteis, dicas para estudar, etc...
Sinta-se à vontade para enviar sua crítica, dúvida, elogio ou sugestão!
Especialista em Desenvolvimento Humano, Luciana Ribeiro é formada em Psicologia e Administração de Empresas, com pós-graduação em Administração de Recursos Humanos; tem formação em Personal, Professional e Leader Coaching pela Sociedade Brasileira de Coaching. Atua como Psicóloga Clínica desde 2014. Ela associa seus conhecimentos em um trabalho que visa desenvolver o ser humano através do autoconhecimento, da expansão da consciência e do fortalecimento emocional, pois acredita que através disto um processo de transformação aconteça de forma autêntica e assertiva, gerando resultados positivos nas diferentes esferas da vida da pessoa. Também atua como Professora de Inglês desde 2005, após anos de estudo do idioma e vivência no exterior.
Vou compartilhar com vocês um vídeo sobre a pronúncia do TH. Esse vídeo é parte de uma série de vídeos de um workshop.
O vídeo é todo em inglês, mas mesmo aqueles que estão começando com o aprendizado da língua podem ser beneficiados, pois ao falar do som das palavras, além da imagem, o autor mostra uma parte escrita.
Os verbos modais são verbos auxiliares usados sempre com outro verbo, que poderá ter diversos sentidos, como por exemplo, o sentido de permissão, obrigação, possibilidade, etc...
P.s: In the song this word is an adjective, but it can also be a phrasal verb.
2) Hold back - to not do something, often because of fear or because you do not want to make a badsituationworse.
It ain't like you to hold back......
P.s: This word "ain't" is used only in spoken English and it's a version of the verb to be. E.g.: It's not like you to hold back.....
3) Turn up = Come, arrive
I hate to turn up out of the blue uninvited.....
4) Stay away - to not go near or becomeinvolved with someone; to avoid something that will have a badeffect on you.
But I couldn't stay away, I couldn't fight it.....
Phrasal verbs are very common in English and it can make a big difference for your understanding to know them. The best way to learn new words is when you can hear them in a context, so.... try to be in touch with the language as much as you can, by watching tv shows and movies or listening to songs.
Below you can find some exercises on phrasal verbs:
Songs can help us improve our English a lot. Not to mention that they are a great pleasure for the soul.
Let's go over this beautiful song "Can you feel the love tonight?", which is the soundtrack for the Lion King.
There are many grammar aspects we could cover but let's talk about two adjectives:
1) Wide-eyed = too willing to believe and admire what you see or are told = innocent. It's enough for this wide-eyed wanderer.....
Synonyms for it = dovelike, green, inexperienced, naive, pure, sinless, uncorrupted, undefiled, unwordly.
2) Star-crossed = unlucky, certain to fail, die, or be destroyed. When the heart of this star-crossed voyager..... Synonyms for it = doomed, catastrophic, cursed, disastrous, ill-fated, ill-omened, ill-starred, jinxed, luckless, misfortunate, unfortunate.
Of course nobody could possibly know all the existing words, but the more we know, the better we can speak, therefore, it's important to know synonyms.
The website http://thesaurus.com/ is a great source to find synonyms and antonyms. You should take a look at it ;-)
Muitos dos meus alunos me pedem referência de livros em inglês, com uma leitura mais simples, para aprender novo vocabulário e gramática.
Há muitos bons livros para serem comprados, mas como há também muita coisa disponível online, postarei para vocês algumas histórias curtas e ótimas para prática.
No link abaixo vocês podem ler e ouvir sua primeira história chamada "The lantern".
Após ler a história, você pode se registrar no site, gratuitamente, e fazer o download do arquivo em PDF com a história e também com exercícios sobre a leitura.
Caso não queira se registrar me mande um e-mail que lhe envio os arquivos em PDF.
Phrasal verbs contain a main verb and a particle (a preposition or adverb) that together have their own meaning.
E.g:
Main verb = turn
Particle = on
Turn on = start (a machine)
Let's start....
The phrasal verbs I would like to share with you this week are:
1) to get in/to get on: to enter or to board a vehicle. To get in is used for cars; to get on is used for all other forms of transportation
2) to get out of/ to get off: to leave or to descend from a vehicle. To get out of is used for cars; to get off is used for all other forms of transportation.
3) To put on: to place on oneself (usually said of clothes) (S)*
4) To take off: to remove (usually said of clothes) (S)
5) To come up with: to find, to discover
* The symbol (S) indicates that the phrasal verb is separable.